Terima kasih sangat2!

f@sy@ f@ziD@ (^^)

Wednesday, October 11, 2006

Lebih kurang dua minggu lagi, Ramadhan akan berlalu... Satu persoalan, apa kebaikan dan kebajikan yang telah aku lakukan pada bulanmulia ini? Berapa percent sangat ibadah yang telah disempurnakan.. Aku rasa diri ini kerdil sangat..kerdil di sisi Tuhan-Allah. Kerdil di sisi manusia..kerdil di mana-mana. Aku bukan insan yang sempurna (memang sumer insan tak sempurna).. Di bulan barakah ini pun, aku tidak mampu membuat amal ibadah yang sempurna. Ya ALLAH, sesungguhnya aku takut dengan hari kematian tetapi aku masih tidak mampu melawan segala godaan dunia. Perasaan takut itu ada, namun adakala sikap "tak apa", "nanti dulu" itu membuatkan pahalaku terbarai...

Aku macam budak kecik lak. Tak sabar nak tunggu raya. Bukannya dapat duit raya pun, tapi aku seronot nak beraya sendiri, di rumah sendiri, bersama kuihraya yang aku buat sendiri..langsir n baju raya yg aku jahit sendiri. Itu yg best..juga rendang dan ketupat yang aku baru nak test buat sendiri..hehehe.

No comments: