Terima kasih sangat2!

f@sy@ f@ziD@ (^^)

Tuesday, December 17, 2013

DAISO Aku Datang...

Siapa suka Pink? Angkat kuku. Hahaha... Ramai yang suka merah jambu, kan? Pink nowadays, also suit with men. Suami saya pun pakai kemeja pink. I suruh, dia ok saja. Hik.

Peralatan ini saya beli ketika KC saya baru siap. Konon- konon bila KC dah merah, peralatan lain nak merah jambu pula. Aduh... Hantam sajalah. Citarasa sendiri. Sendiri yang nak masuk dapur, sendiri yang guna, sendiri yang suka! ;)
Bakul sampah tu sayang pula nak guna, so saya simpan dulu sehingga Wet Kitchen saya siap nanti. Buat masa ini, terpaksa guna dulu tong sampah bertutup, tapi tetap merah jambu! Alas kaki tu untuk alas kaki masa mencuci pinggan. Jaga tapak kaki, sejuk....katanya. Bangku pink tu untuk kids naik untuk basuh tangan dan cuci pinggan. 

Spatula ini sering saya gunakan. Material jenis getah. Memang pantas mengaup lebihan adunan. Tak delah rugi kan. 

Sarung tangan ni pun selalu guna. Ada yang terkena panas oven pun. Huk.

Sebenarnya, banyak lagi yang dibeli. Tapi kali ini cuma fokus barangan berwarna PINK sahaja. Nanti, nak pergi lagi. Paling dekat, DAISO Setia Alam. Dekat sangat dengan Meru Atau Bukit Kapar, Klang. Memang rambang mata sebab semuanya cuma RM5! Tapi kena pandai memilih barangan, sebab ada sesetengah barangan tak sesuai dengan harganya, rasa mahal untuk barangan yang kecil. Tapi, sempat saya beli kain felt di situ. Memang murah dan berbaloi. Ikut kualiti juga.

No comments: