Terima kasih sangat2!

f@sy@ f@ziD@ (^^)

Tuesday, September 24, 2013

AYRAA ADELIA


Anak ketiga saya, AYRAA lahir selepas tiga tahun iaitu pada tanggal 28 Mac 2012, jam 10.04 malam. Memang kami merancang untuk menjarakkannya selepas tiga tahun (atas nasihat mak saya yang berpengalaman. Hehehe). Katanya, biar yang dua orang itu sudah boleh berdikari. Tapi, memang betul pun. Abang dan kakaknya memang boleh diharap saat adik mereka dilahirkan. Dan hasilnya mereka amat menyayangi adik mereka. Senang hati saya.




Namun, kelahiran kali ini, papa nya tak sempat azankan. Sebabnya, sebaik sahaja suami saya pulang melawat jam 7.00 malam, saya dah mula rasa sakit yang kerap. Memang tak jangka yang saya akan bersalin malam itu juga. Sebab saya admit pagi itu. Biasanya saya akan bersalin keesokan harinya. Namun, Allah nak mengurangkan kesakitan saya agaknya, Alhamdulillah Ayraa selamat dilahirkan malam itu juga. Syukur! Selesai bersalin, saya cuba menelefon suami dalam jam 11.00 malam, namun tidak berjawab. Hati saya berkata, mungkin dia lelah bekerja di siang hari dan menguruskan dua lagi anak kami. Sepanjang berada di hospital (saya bersalin di Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang untuk ketiga-tiga anak saya kerana saya lebih mempercayai kepakaran hospital kerajaan dan Alhamdulillah saya tidak melalui pengalaman yang sukar seperti sesetengah orang), suami saya akan datang seawal pagi untuk melawat. Setiap kali waktu melawat dalam sehari, pasti wajahnya terpacul di muka pintu. Saya tak berasa keseorangan kerana jadual kerjanya yang fleksibel. Terima kasih sangat-sangat pada suami saya.
Sebaik sahaja suami saya mendapat berita kelahiran pada keesokan paginya (dalam keadaan tidak percaya..hehehe), memang jelas terpancar kegembiraan pada wajahnya kerana inilah satu-satunya bayi yang dia tak sempat sambut selesai keluar bilik bersalin dan azankan. Adam dan Ayrinn pun gembira dengan adik baru mereka.


Inilah kehidupan kami berlima. Akan datang, siapa tahu. Hanya Allah SWT yang Maha Mengetahui.
Doa kami agar anak-anak anugerah Allah ini bakal menjadi anak-anak yang boleh mendoakan kami saat kami tiada lagi di dunia ini dan mampu menjadi IMAM dan memimpin keluarga mereka kelak.

No comments: