Terima kasih sangat2!

f@sy@ f@ziD@ (^^)

Wednesday, September 25, 2013

Birthday Adam - 6th


Birthday Adam bulan Ogos, tapi kami tak sempat nak sambut sama ada di tadika atau taska. Sebabnya, masa itu bulan puasa. Sebelum itu, Adam asyik mengira-ngira akan kedatangan bulan Ogos. Akhirnya, apabila tibanya bulan Ogos, kami tak sempat nak sambut. Walau bagaimanapun saya janji untuk sambut bersama-samanya di mana-mana restoran. Akhirnya, kami sempat gembirakan Adam dengan membawanya
ke acara makan-makan di Kenny Rogers, Tesco Setia Alam. Jadilah kan… uhuk!


Ayrinn, Adam, & Ayraa

Kami belikan kek hari lahir untuk Adam dan saya pula beria-ia membeli topeng, tiup-tiup bagai untuk gembirakan dia (mama dia over tau!) sebab tahun ini Adam dah 6 tahun! How time flies… Kali ini, bluberry cheese cake untuk yang tersayang.

Tapi, dalam pada kami dah membawa dia ke acara makan-makan itu, Adam masih tidak lupa untuk mengingatkan mamanya tentang dia nak raikannya sekali lagi di Tadika Islam al-Fudhail. Anak…anak… Sebabnya, kebanyakan masanya habis di Tadika sejak Adam berusia 6 tahun ini. Masa sekolahnya bermula jam 8.00 pagi dan berakhir jam 4.00 petang. Sebab itulah Adam mengharapkan untuk  meraikan kawan-kawannya di tadikanya.
Sebenarnya, Adam nak sangat ‘basikal tongkat’ . Sebab basikal masa umur dia 3 tahun tu dah kecil untuk dia. Akhirnya, kami belikan dia ‘basikal tongkat’ untuknya sempena ulang tahun kelahirannya yang ke-6. Itupun dapat selepas dua bulan (sebab sebenarnya kami janji kalau dia dapat keputusan yang baik dalam ujian. Alhamdulillah, keputusannya memberangsangkan. Kalau tak, takkan dapat nak ooiii…)

Tahun hadapan, jika umur kami sekeluarga masih dipanjangkan Allah SWT, saya berhajat untuk membuat majlis untuk Adam memandangkan umurnya mencecah 7 tahun dan Adam nampaknya akan lebih matang dan menghargai majlis tersebut.

No comments: