Terima kasih sangat2!

f@sy@ f@ziD@ (^^)

Tuesday, September 24, 2013

AYRINN ARYANA


Independent, suka senyum.
AYRINN anak kedua saya. Ayrinn Aryana, lahir pada 28 April 2009 pada jam 1.14 tengah hari dengan berat 29.1kg. Anak kedua lahir awal dan lebih mudah. Saya bersalin awal dua minggu daripada EDD. Kali ini, kandungan perut agak kecil. Rakan-rakan sepejabat yang jarang bertemu di tingkat bawah hanya mengetahui saya mengandung ketika kandungan mencapai usia 7-8 bulan. Itupun saya masih berbaju kurung sehinggalah tiba saat untuk melahirkan. Beza dua tahun dengan abangnya. Agak sentimental, sama seperti saya. Dan saya amat menyayanginya. Anak perempuan perlu lebih disayangi. (mungkin juga kerana sejarah saya dahulu). Walaupun penyedih, namun dia berdikari dan kuat semangat.


Semangat itu telah ditunjukkan semenjak dia berusia 2 hari lagi. Ayrinn kuat untuk mempertahankan penyusuan ibu secara eksklusif walaupun saya mengalami sedikit masalah untuk menyusukannya (segan untuk menyatakannya di sini, tetapi rakan sepenyusuan di pejabat tahu akan masalah ini dan kami berkongsi bagaimana untuk meneruskan penyusuan). Saya berjaya meneruskan penyusuan eksklusif sehingga umurnya setahun dan masih meneruskan sehingga umurnya dua tahun (tetapi sudah dicampur sedikit dengan susu formula kerana kekurangan air susu). Alhamdulillah.

No comments: